Corsica Ferries – Sardinia Ferries
CORSICA FERRIES – SARDINIA FERRIES Egy sikertörténet … 1968-ban Pascal P. Lota alapította meg a Corsica Line hajózási társaságot, mely később a Corsica Ferries nevet kapta. Ekkor még csak egy útvonalon, egy komphajó közlekedett Olaszország és Bastia között. Ez volt az első magánhajó, ami összekötötte Korzikát Olaszországgal. A következő években a hajótársaság folyamatosan növekedett, a menetrend franciaországi útvonalakkal egészült ki, és a sárga hajók fokozatosan a kényelem és a […]
CORSICA FERRIES – SARDINIA FERRIES
Egy sikertörténet …
1968-ban Pascal P. Lota alapította meg a Corsica Line hajózási társaságot, mely később a Corsica Ferries nevet kapta. Ekkor még csak egy útvonalon, egy komphajó közlekedett Olaszország és Bastia között. Ez volt az első magánhajó, ami összekötötte Korzikát Olaszországgal.
A következő években a hajótársaság folyamatosan növekedett, a menetrend franciaországi útvonalakkal egészült ki, és a sárga hajók fokozatosan a kényelem és a szolgáltatás minőségének szinonimájává váltak.
1981-ben egy olasz hajótársaság felvásárlásával ismét bővült a hajópark, így már Szardínia szigete is elérhető volt Olaszországból. Innentől beszélünk Corsica Ferries és Sardinia Ferries hajótársaságról.
1996 egy újabb fontos időpont, ekkor került a flottához a NGV Corsica Express. A nagy sebességgel közlekedő gyorshajó Nizza és Korzika között szállította az utasokat és a gépjárműveket. Ezzel egyidőben Szardínia és Olaszország közötti útvonalra is beállítottak egy gyorshajót.
A 2001-ben elindított Mega Express gyorskompok jelentősen növelték a kapacitást és a kínálatot, valamint az új útvonalak megnyitását Toulon és Ajaccio, valamint Calvi, Ile Rousse és Bastia kikötői között.
2004-ben a Corsica Ferries Korzika vezető utasszállítója lett .
Ugyanabban az évben elindították zászlóshajójukat, a Mega Express Three-t, majd 2006-ban a Mega Express Four-t, és ezzel elérték a közel hárommilliós utasszámot.
Az elkövetkező években új hajókkal bővült a flotta és új kikötők kerültek a forgalomba, így már lett összeköttetés Bastia és Elba szigete között is.
A hajótársaság sokszor állt fontos ügyek mellé szponzorként. 2013-ban a híres kerékpárverseny, a Tour de France hivatalos szállítója volt, ekkor ugyanis Korzika déli részéről, Porto-Vecchioból indult a verseny. Egyik nagy hajójuk pedig a „lebegő” sajtóközponttá alakult.
Az elmúlt években tovább bővítették szolgáltatásaikat, legújabb járataik Franciaországot kötik össze a Baleár-szigetekkel, valamint Toulont Szicíliával és Mallorcaval.
A kényelmes és gyors hajók minden igényt kielégítenek. Az átkelések biztonságát a folyamatos ellenőrzés, karbantartás és téli felújítások garantálják. A komphajókon rendelkezésre álló szolgáltatások – zuhanyozós kabinok, éttermek, kávézók, gyermekjátszók, fedélzeti nyugágyak – teszik az átkeléseket még kellemesebbé, hiszen ez már a nyaralás egy része. És még az is előfordulhat, hogy hajónkat néhány delfin kiséri.
Aki még nem utazott ilyen komphajón, annak igazán izgalmas az első behajózás, ahogy az autó begurul a nagy hajó gyomrába. Az átkelés irányától függően az autónk kap egy sárga matricát Corsica Ferries vagy Sardinia Ferries felirattal, melyen az átkelés éve is olvasható. Sokan megtartják ezt a matricát hazautazás után is. És olyan jó összemosolyogni azokkal, akik már jártak valamelyik szigeten.
Mert ők már tudják, milyen varázslatosak ezek a helyek ….
https://www.corsica-ferries.co.uk/ferry/restaurant/yellow.html
https://www.corsica-ferries.co.uk/ferry/restaurant/gusto.html